Sinds oktober 2016 ben ik – naast mijn werk als communicatieadviseur op een middelbare school- gestart als ZZP’er onder de naam ‘ Fiederels’. Inmiddels heb ik een aantal opdrachten gedaan variërend tussen social media adviseur op een school tot het geven van een workshop aan het bestuur van een vereniging. Ook heb ik diverse andere ZZP’ers online op weg geholpen door samen met hen te brainstormen over hun social media strategie en ze te helpen met praktische handvatten. Daarnaast heb ik een aantal inspiratiesessies gegeven over ‘Jongeren en social media’ en over co-creatie met behulp van je eigen doelgroep.

Lees meer over de PR workshop , over de Creatieve Teamworkshop of over mijn andere passie: Fiederels Fotografie.


FIEDERELS ADVIES

Iedereen wil uniek zijn en dit laten zien aan de buitenwereld. Onderscheidend zijn is belangrijk in de snelle wereld waarin we leven. Met gebruik van PR en (social) media laat u zien wie u als organisatie bent. Goed gebruik van PR en (social) media maakt het onderscheidend vermogen van uw bedrijf zichtbaar. Grote bedrijven hebben vaak flinke marketing en communicatiebudgetten. Niet in elke (kleine en/of non profit) organisatie is er budget beschikbaar voor deze vorm van externe communicatie. Het is dan ook vaak zo dat deze werkzaamheden als taak ‘erbij’ worden gedaan door iemand die niet perse een communicatie achtergrond heeft. Dit geldt dan bijvoorbeeld voor het onderhouden van social media, het vullen van de website en het verspreiden van nieuwsberichten.

Mijn ervaring is dat deze medewerkers enthousiast en gemotiveerd zijn; ze vinden het leuk om met PR en social media bezig te zijn. Helaas zijn zij soms wel wat onzeker over hun werk omdat ze het gevoel hebben ‘maar wat te doen’. Ze vragen zich af of datgene wat zij doen wel écht goed is. Of ze vinden het lastig om met weinig budget een groot bereik te realiseren.

WORKSHOP PR EN SOCIAL MEDIA

Ik geef workshops en advies aan precies déze medewerkers/ vrijwilligers. Dankzij mijn ervaring en creativiteit heb ik een aantal bruikbare en gemakkelijke tips en tricks mee te geven. Met hulp van een simpel stappenplan geef ik inzicht in het communicatieproces en laat ik zien hoe je, door creatief te zijn, tóch je doelstellingen kunt behalen. Deze kennis zorgt voor meer zelfvertrouwen en inspiratie bij u als medewerker/ vrijwilliger, De tips en tricks uit mijn workshop dragen bij aan effectieve en creatieve communicatie voor uw organisatie. Hierdoor laat u als organisatie op uw eigen manier en met beperkt budget zien wat uw organisatie nou écht zo onderscheidend maakt!

Met een beperkt budget je bedrijf in de spotlights krijgen? Ik geef PR & (social) media workshops en advies aan medewerkers/ vrijwilligers van (kleine en/of non-profit) organisaties. Creatief & inspirerend!

Tijdens de workshop leert u hoe u met een beperkt budget voor succesvolle PR zorgt. Met hulp van een stappenplan en diverse tips en tricks loop ik het gehele communicatieproces door. Vragen die bijvoorbeeld beantwoordt zullen worden tijdens de workshop zijn:

  • Waar staat mijn organisatie voor?
  • Wie zijn mijn doelgroepen en hoe bereik ik ze?
  • Wat wil ik bereiken en wat is mijn boodschap?
  • Op welke (social) media ga ik communiceren?
  • Wat is relevante content?
  • Contentplanning
  • Hoe schrijf ik een persbericht?
  • Hoe maak ik slim en creatief gebruik van beeldmateriaal?

De workshop-dag is verdeelt in twee delen. We beginnen om 9.00 uur en zijn rond 15.30 uur klaar. In de ochtend neem ik u mee in de communicatie theorie die voor u relevant is om te weten. In de middag gaan we aan de slag met input van uw eigen organisatie zodat u aan het einde van de dag iets tastbaars heeft om mee te werken. Een belangrijke kernwoord is creativiteit.

CREATIEVE TEAMWORKSHOP

Ben je op zoek naar een leuke interactieve maar wel zinvolle activiteit om te doen tijdens een bedrijfsuitje of studiedag voordat jullie met z’n allen aan de borrel gaan? Plan dan een leuke workshop met mij! We gaan dan met z’n allen aan de slag met bijvoorbeeld een contentplanning voor het komende jaar. Laat je verrassen door alle leuke en originele ideeën die op tafel komen. Laat je verbazen door de creativiteit van die ene collega. Door het gezamenlijk te doen komt de kracht van jullie als organisatie naar boven en daar houden je volgers van!

MEDIAWIJSHEID WORKSHOP

Waar moet je allemaal rekening mee houden als je gebruikt maakt van social media, wat kom je tegen, aan welke regels moet je voldoen?

Tijdens deze workshop neem ik je mee in de wereld van de AVG, signaleren van ongewenst online gedrag en andere belangrijke dingen rondom bewustwording.